niedziela, 4 listopada 2012

Koda AV-600X podświetlenie Volume

Koda AV-600 w okół gałki którą regulujemy głośność posiada taki biały plastik. Po rozkręceniu obudowy widzimy trzy otwory o średnicy 4 mm oraz piny, na których jest napięcie 5.5 V. Dzięki temu możemy zrobić podświetlenie.
Co będzie nam potrzebne?
Diody LED o średnicy 3 mm.  Na początku miałem zamontowane trzy białe diody, lecz dwie wymontowałem- chciałem uzyskać tylko lekkie podświetlenie, zaakcentowanie obecności regulatora- Ty zrobisz jak będziesz uważał :)
Mierzymy napięcia. Od wewnętrznej strony, u mnie, jest masa. Na zewnątrz jest około 5.5 V
Jak widać na poniższym zdjęciu- rezystory bezpośrednio przylutowane do zewnętrznej strony. Diody- ich katody przylutowane są do wewnętrznej strony.

 Obliczanie rezystora.
 R= U-Ud / I
 U- napięcie zasilania
 Ud- napięcie dyfuzji diody
 I- natężenie dla diody (przyjąłem 20mA)
 Dla diody białej- Ud =3V
 5.5-3 / 0,02 = 125 Ω
 Ja zwiększyłem tą wartość do
 250 Ω, aby efekt nie był taki intensywny.

Efekt końcowy   

        
       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz